مقاله ورزش برای کودکان و نوجوانان
مدرسه غیردولتی دخترانه مبتکرنوین

چگونه آمادگی جسمانی برای مغز مفید است و به کودکان کمک می کند تا یاد بگیرند؟

ورزش برای کودکان

کارشناسان توصیه می کنند که بچه ها حداقل ۶۰ دقیقه در روز ورزش متوسط تا شدید داشته باشند. چون چنین فعالیت هایی برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم است. اما ورزش برای کودکان به دلایل دیگری نیز مهم است مثلا رشد مغز را تحریک می کند، به بچه ها کمک می کند تمرکز کنند و به یک برنامه پایبند باشند. حتی ممکن است یادگیری را برای کودکان آسان تر کند.

ورزش و کودکان

در کودکان، ما شاهد یک الگوی جذاب هستیم: هر چه کودک از نظر جسمی مناسب‌ تر باشد، هیپوکامپ او بزرگ‌ تر می‌ شود و این فقط بحث حجم مغز نیست. همچنین پیوندهایی با یادگیری و حافظه وجود دارد.

در یک مطالعه، محققان تناسب اندام نوجوانان را با اندازه گیری حداکثر اکسیژن آنها در طول تمرین ارزیابی کردند.
آنها همچنین مغز نوجوانان خود را با استفاده از تصویر برداری رزونانس مغناطیسی عملکردی اسکن کردند و کودکان را با یک تکلیف یادگیری فضایی به چالش کشیدند.
بچه ها را چطور مقایسه کردند؟
نه تنها نوجوانان دارای آمادگی جسمانی دارای حجم هیپوکامپ بزرگتری هستند. آنها همچنین در کار یادگیری فضایی بهتر عمل کردند.
در مطالعه دیگری، محققان کودکان ۹ و ۱۰ ساله را تحت آزمایش تردمیل قرار دادند تا آمادگی جسمانی آنها را ارزیابی کنند. سپس از بچه ها خواستند مکان های جدید را روی نقشه حفظ کنند.
در طول جلسه حفظ اولیه، بچه ها بدون توجه به سطح آمادگی جسمانی خود، به همان اندازه خوب یاد گرفتند. اما هنگامی که کودکان در روز بعد از نظر حفظ آنها مورد آزمایش قرار گرفتند، افراد با تناسب اندام از کودکانی که سطح تناسب اندام کمتری داشتند بهتر عمل کردند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

صفحه آپارات ما : mobtakernovin
صفحه اینستاگرام ما : mobtakerschools