اهمیت دوره پیش دبستانی
دوره ی آموزش پیش از دبستان فرصتی است تا عشق و علاقه ی کودک به یادگیری و دانش عمومی او تقویت گردد.
کودک باید با دنیای اطراف خویش آشنا شود و بیاموزد که چگونه با دیگران ارتباط برقرار کند. کودک در طی این دوره، مطابق با برنامه های آموزشی از پیش تنظیم شده از لحاظ فیزیکی، احساسی، اخلاقی و اجتماعی برای ورود به دبستان آماده می گردد.
فعالیت های آموزش در دوره ی پیش دبستانی:
برای پاسخ دادن به اهداف یک دوره ی تحصیلی و توجه به نیازها و علایق نوآموزان، از روش ها و موارد آموزشی مختلفی استفاده می شود.
برنامه ی درسی پیش دبستانی به دلیل ویژگی های رشدی این دوره، به روش ها و موارد آموزشی متنوع تر و دل پذیرتر از سایر دوره های تحصیلی نیاز دارد تا بتواند به گونه ای معقول اهداف برنامه را محقق سازد.
دلایل ضرورت تنوع فعالیت های آموزشی در دوره ی پیش دبستانی شامل:
- رشد جسمی کودک در این دوره سرعت زیادی دارد. ماهیچههای بزرگ آنها از ماهیچههای کوچکتر رشد یافتهترند، مهارتهای حسی و حرکتی او در حال شکلگیری است و هماهنگی چشم و دستها هنوز کامل نشده است و او قادر به انجام دادن بسیاری از کارهای ظریف نیست؛ بنابراین، محدودیتهای رشد جسمی ضرورت انتخاب فعالیتهای مختلف آموزشی را ایجاب میکند.
- قدرت تجسم و تخیل کودک از سه سالگی رفته رفته افزایش مییابد و فعالیتهایی که کودک انجام میدهد، هدفدار و در عین حال پر جنبوجوش میشوند. در این دوره، بدن کودک بسیار منعطف و برای بازی و فعالیت آماده است؛ بنابراین، انتخاب روشها و فعالیتهای مختلف آموزشی عامل بسیار مهمی است که بر رشد جسمانی، عاطفی، اخلاقی، عقلانی و … کودک اثر میگذارد.
- رشد ذهنی کودک در این دوره اهمیت فوقالعادهای دارد؛ زیرا در این زمان خلاقیت او به اوج میرسد. بنابراین استفاده از روشها و فعالیتهای مختلف آموزشی باعث پرورش خلاقیت و فعالیتهای ذهنی کودک میشود. او از ابتکار لذت میبرد و انرژی فراوانی دارد که به او اجازه میدهد شکست را فوراً فراموش کند و با تجربهی جدیدتر و انرژی بیشتری به فعالیت بپردازد.
- شکلگیری ابعاد ذهنی از اهداف مهم این دوره است. یادگیری مفاهیم به عنوان عناصر اصلی، اصول و قوانینی که اطلاعات علمی را معنا میبخشند، در توسعهی ابعاد ذهنی نقشی اساسی دارد. آموزش مفاهیم به صورت مرحلهای و از طریق بازی، شعر، قصه و … در خدمت شکلگیری ابعاد ذهنی است.
- هر فعالیت آموزشی از نظر قلمرو و دامنهی موضوعی، در برگیرندهی اهداف و محتوای مشخصی برای کودکان است؛ بنابراین، تنوع این فعالیتها عامل همه جانبهگری در اهداف متنوع آموزشی را مورد تاکید قرار میدهد.
واحدهای یادگیری نوآموزان پیشدبستانی:
- صدا آموزی
- کلام آموزی
- آمادگی برای نوشتن
- هوش، حافظه و مفاهیم ریاضی
- مفاهیم علوم (هستی، طبیعت و جهان پیرامون)
- مفاهیم تربیتی و شایستگیهای فردی
- مهارتهای رشد عضلات
- مهارتهای جمعی و حرکتی
- مهارتهای فردی و اجتماعی
- هنر
شرایط سنی ثبتنام نوآموزان پیشدبستانی سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰: (سن ورود به پیش دبستانی)
کودکان متولد نیمه دوم سال ۱۳۹۴ و نیمه اول سال ۱۳۹۵ میتوانند در مقطع پیش ۲ ثبت نام نمایند.
مدارک لازم جهت ثبتنام پایه پیشدبستانی:
• اصل و کپی شناسنامه نوآموز
• اصل و کپی شناسنامه والدین دانش آموز
• اصل و کپی کارت ملی والدین دانش آموز
• سه قطعه عکس ۳×۴
• کارت واکسیناسیون
پیشدبستان و دبستان دخترانه مبتکرنوین
در تلاش است با فراهم کردن محیطی شاد و خلاق در جهت رشد همه جانبه تربیتی، ذهنی ،جسمانی، اجتماعی، عاطفی، کلامی، بهداشتی و هنری نوآموزان و دانش آموزان عزیز گام موثری بردارد.
مجهز به:
کلاسهای بزرگ، نورگیر و مطابق با استانداردهای روز،
کارگاه معرق و سفال، اتاق بازی، آزمایشگاه، کارگاه ریاضی، سالن همایش
تحت نظارت دکتر محسن برزگر خلیلی
مدرس و مشاور خلاقیت و نوآوری
با مدیریت تینا علیزاده رنجبر
و با حضور کادر آموزشی مجرب و با سابقه
شماره تماس: ۴۴۳۵۹۱۹۸
ما را در اینستاگرام دنبال کنید: mobtakerschools