آموزش زبان در دبستان

آموزش زبان در دبستان: آموزش زبان انگلیسی در مدارس ایران قدمت زیادی دارد. کتاب‌ها و جزوه‌های مختلف در مدارس آموزش داده شده‌اند؛ ولی اثرگذاری کلاس‌های زبان انگلیسی در مدارس هیچ‌وقت به اندازه کافی نبوده است.

بیشتر دانش‌آموزها نمی‌توانند از آموخته‌هایشان در عمل استفاده کنند و برای یادگیری مهارت‌های مکالمه به کلاس زبان می‌روند.

امروزه آموزش زبان انگلیسی در مدارس دست‌خوش تحولات بسیاری شده است و مدارس و مدیران به آموزش مکالمه و استفاده از روش‌های موثر زبان انگلیسی پی برده‌اند. اگر می‌خواهید درباره‌ی آموزش زبان انگلیسی در مدارس ایران و مشکلات آن بیشتر بدانید.

 

 

اهمیت آموزش زبان انگلیسی در مدارس ایران

 

زبان

 

دانش‌آموزهای ایرانی برای حضور موثر در دهکده‌ی جهانی به زبان انگلیسی احتیاج دارند. آنها با یادگیری این زبان بین‌المللی می‌توانند با دانش‌آموزهای خارجی ارتباط بگیرند و سطح دانش خودشان را ارتقا دهند. به‌علاوه زبان انگلیسی در جایگاه شغلی آن‌ها هم تاثیرگذار است.

در صورتی‌که کودکان ایرانی، زبان انگلیسی را از سنین پایین شروع کنند، می‌توانند به جایگاه موفق‌تری برسند و به اهداف و آرزوهای خود دست پیدا کنند.

به‌علاوه،روانشناس‌های کودک هم به این نکته اشاره کرده‌اند که یادگیری زبان انگلیسی در کودکی در مهارت‌های شناختی کودکان هم تاثیر دارد و کودکان دو زبانه هوش هیجانی و اعتمادبه‌نفس بالاتری دارند.

 

مشکلات آموزش زبان در مدارس ایران

 

 

زبان

 

طبق تحقیقات و گزارش‌های متخصصان آموزش زبان انگلیسی، بسیاری از دانش‌آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی از مدارس توانایی مکالمه به این زبان را ندارند و نمی‌توانند به درستی از زبان انگلیسی استفاده کنند.

همین مسئله باعث شده است که دانش‌آموزها و والدین به کلاس‌های زبان انگلیسی مدرسه‌ها اعتماد نکنند و سراغ موسسه‌های آموزش زبان انگلیسی بروند. بعضی از والدین و معلم‌ها می‌گویند، ساعت کلاس‌های آموزشی انگلیسی در مدرسه ها کافی نیست و کودکان و نوجوانان به کلاس‌های بیشتری احتیاج دارند.

همچنین استفاده از روش‌های ناکارآمد و قدیمی آموزشی هم یکی دیگر از مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدرسه‌ها است. بچه‌ها در مدرسه فقط لغت و جمله‌های ساده یاد می‌گیرند و نمی‌توانند از آن‌ها در زندگی روزمره استفاده کنند؛ ولی چاره چیست و چه راه‌کاری برای حل این مشکلات وجود دارد.

بهترین دبستان دخترانه غرب تهران مبتکرنوین با استفاده از بهترین روش آموزش زبان به کودکان در کلاس‌های فراآموزشی توانسته است زبان انگلیسی را به شیوه‌ای اثربخش آموزش دهد.

 

 

ناکارآمدی کتاب‌های درسی زبان انگلیسی

مطالعه‌های دانشجوهای آموزش زبان انگلیسی نشان داده است که با وجود اینکه کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی در دبستان‌ها و دبیرستان‌ها تغییر کرده‌اند، باز هم دانش‌آموزان توانایی استفاده کاربردی از زبان انگلیسی را ندارند و نمی‌توانند به درستی از مهارت‌های خواندن و نوشتن استفاده کنند.

این مسئله بیان‌گر این است که نه‌تنها روش‌های آموزشی زبان انگلیسی در مدرسه‌های ایران اشکال‌های فراوانی دارد، بلکه کتاب‌ها و متون آموزشی هم به اندازه‌ی کافی تاثیرگذار نیستند و نتوانسته‌اند مهارت‌های زبان انگلیسی را به خوبی آموزش دهند.

این کتاب‌ها بیشتر بر مهارت‌های ترجمه و گرامر تاکید دارند و به مهارت‌های صحبت‌کردن و نوشتن کمتر توجه می‌کنند. کتاب‌های زبان انگلیسی مدارس نه تنها از ناکارآمدی کافی برخوردار نیستند، بلکه جذابیت لازم را هم ندارند و نمی‌توانند کودکان و نوجوانان را به آموزش زبان انگلیسی ترغیب کنند.

مدیران و معلم‌های زبان انگلیسی در مدرسه دخترانه منطقه 5 مبتکرنوین با استفاده از به‌روزترین روش‌ها و کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی، بازی‌ها و فیلم‌های آموزشی مخصوص کودکان توانسته‌اند کودکان را به یادگیری زبان انگلیسی مشتاق کنند.

 

 

یادگیری بی‌هدف

 

زبان

 

متاسفانه آموزش زبان انگلیسی در مدارس ایران هدف خاصی را دنبال نمی‌کند. در سال‌های قبل که روش‌های سنتی آموزشی در کلاس‌ها تدریس می‌شد، بیشتر کلاس‌های زبان انگلیسی فقط برای پرکردن ساعت‌های آموزشی بودند و معلم‌ها و دانش‌آموزان برای حضور در کلاس اشتیاقی نداشتند.

شروع آموزش زبان انگلیسی در مدرسه‌های ایران از دوره‌ی راهنمایی و دبیرستان است. در این سن، نوجوان‌ها بیشتر روی یادگیری درس‌های سختی مثل ریاضی و فیزیک تمرکز می‌کنند و برای زبان انگلیسی وقت کمی می‌گذارند. به‌علاوه، هرچقدر به سال‌های دبیرستان نزدیک‌تر می‌شویم، هدف از یادگیری زبان انگلیسی، فقط یادگیری لغت‌های بیشتر و تقویت مهارت تست‌زنی است.

اگر کلاس‌های آموزش از دبستان و سن کم شروع شود، کودکان با هدف دست‌یابی به فرصت‌ها و ارتباط با افراد انگلیسی‌زبان اشتیاق بیشتری پیدا می‌کنند.

 

 

تمرین‌نکردن زبان انگلیسی

در بیشتر کلاس های آموزش زبان انگلیسی در مدارس، مفاهیم و نکات گرامری به زبان فارسی آموزش داده می‌شوند. معلم متن انگلیسی و لغت‌ها را به زبان فارسی توضیح می‌دهد و دانش‌آموزها هم به جای یادگیری و درک مطلب مدام کلمه‌ها را ترجمه می‌کنند.

بنابراین، به جای اینکه زبان انگلیسی را تمرین کنند، مهارت ترجمه‌شان تقویت می‌شود. در کلاس‌های مدرن زبان انگلیسی چنین چیزی وجود ندارد و معلم‌ها دانش‌آموزان را به مکالمه‌ی زبان انگلیسی تشویق می‌کنند.

 

 

آموزش زبان انگلیسی در کلاس‌های فراآموزشی مدرسه مبتکرنوین

با توجه به تحقیقات آموزشی، آموزش زبان انگلیسی در سنین کودکی تاثیرگذاری بیشتری دارد. کودکان با بازی و دیدن فیلم‌های کودکانه زبان انگلیسی را ناخودآگاه یاد می‌گیرند. مدیر مدرسه مبتکرنوین هم با آگاهی از این موضوع کلاس‌های آموزشی زبان انگلیسی را از دبستان شروع کرده است و با دبستان‌ دوزبانه مبتکرنوین به پرورش کودکان خلاق کمک می‌کند.

در این بهترین دبستان‌ غرب تهران مبتکرنوین، ساعت‌های مشخصی برای آموزش زبان انگلیسی  وجود دارد.با این کار، کودکان کلمه‌ها و اصطلاح‌های علمی را هم یاد می‌گیرند و می‌توانند با اعتمادبه‌نفس و دانش بیشتری وارد مقطع‌های تحصیلی بالاتر شوند.

 

ویژگی‌های کلاس‌های آموزش زبان در دپارتمان زبان انگلیسی مدرسه مبتکرنوین

کلاس‌های زبان انگلیسی در بخش فرا آموزش مبتکرنوین از پیش‌دبستانی و دبستان شروع می‌شود. بچه‌ها در این سن پذیرش بالاتری دارند و راحت‌تر می‌توانند زبان دوم را یاد بگیرند. همچنین معلم‌ها از بازی‌های کودکانه و فیلم‌ها و کارتون‌های مخصوص کودکان برای آموزش استفاده می‌کنند.

وقتی کودکان با بازی، موسیقی و کارتون زبان انگلیسی را یاد می‌گیرند به تصاویر و حرکات دقت می‌کنند و بهتر یاد می‌گیرند. مثلاً جمله‌هایی مثل «بیا، بنشین، وسیله را بردار» به راحتی با استفاده از بازی‌های ساده قابل تدریس هستند.

به‌علاوه در این روش، کلمه‌ها چندین بار تکرار شده و در ناخودآگاه کودک ثبت می‌شود. کارتون و فیلم‌های زبان انگلیسی کودکان هم یادگیری را برای آن‌ها دلچسب‌تر می‌کند.

 

کلاس‌های فراآموزشی مدرسه ابتدایی مبتکرنوین گامی رو‌به‌جلو در آموزش زبان انگلیسی

در این مطلب درباره‌ی مشکلات آموزش زبان انگلیسی در مدارس ایران صحبت کردیم و متوجه شدیم که روش‌های سنتی آموزش زبان دیگر کاربردی و موثر نیستند. به‌علاوه، آموزش زبان انگلیسی فرایندی مداوم است و به یک روش و کتاب خاص منحصر نیست.

دپارتمان فراآموزشی پیش دبستان و دبستان مبتکرنوین با علم به این موضوع همواره از به‌روزترین روش‌ها و متخصص‌ترین معلم‌ها برای آموزش زبان انگلیسی استفاده می‌کند.

 

مدرسه ابتدایی خوب غرب تهران مبتکرنوین  با استقبال از دختران عزیزمان با استفاده از کادری مجرب و مربیانی متعهد و متخصص سعی در پیش‌برد اهداف آموزشی و همچنین پرورش نسلی شاد و خلاق دارد.

 

پیش دبستان خوب تهران شهرزیبا از نظر کیفیت کادر آموزش، فضای بانشاط، سیستم مدیریتی و ساختمان و تجهیزات یکی از بهترین ها در تمام سطح شهر تهران است.

 

بهترین دبستان دخترانه پونک مساحت بزرگ و دلبازی دارد و حیاط بزرگی هم دارد که در آن بدون محدودیت دانش آموزان می توانند فعالیت های فیزیکی انجام دهند.از نظر اخلاقی به خوبی روی بچه ها کار می شود  محیطش هم کاملا شاد و بانشاط است.

 

 

دبستان و پیش دبستان دخترانه غیردولتی مبتکرنوین

صفحه اپارات ما :https://www.aparat.com/mobtakernovin
صفحه اینستاگرام ما : http://instagram.com/mobtakerschools