خلاقیت در آموزش

 

خلاقیت در آموزش : هنگامی که از اهمیت خلاقیت صحبت می‌کنیم، همه با تاکید و تایید این موضوع به همراهی ما می‌پردازند امّا هنگامی که به عملکرد نظاره می‌کنیم، هیچ خلاقیتی نمی‌بینیم.

این موضوع در مورد خلاقیت در آموزش نیز صدق می‌کند و معدود اخباری می‌شنویم که معلّمی خلاق با روش‌های خلاقانه در آموزش در حال تدریس است.

انسان همواره خلاق بوده است این واقعیت که ما توانسته ایم در سیاره زمین جان به در ببریم، نشانگر خلاقیت ماست. انسان ها قادر به تطابق بودند و شروع به تغییر محیط خود کردند. ما در کل سیاره زمین با شرایط آب و هوایی گوناگون، گسترش یافتیم.

در برهه ای از زمان توانستیم آگاهی و سپس زبان را ایجاد کنیم. شروع به سوال کردیم که ما چه کسی هستیم، چگونه باید رفتار کنیم، چگونه در مکان اولیه خود به وجود آمدیم. بخشی از سوالات انسانی نشان می دهد که ما همواره خلاق بوده ایم.

خلاقیت تولید چیزی جدید، مرتبط و مفید برای شخص یا مردمی که محصول را در زمینه اجتماعی خود تولید کرده اند می باشد. ایده زمینه ای در آموزش بسیار مهم است.

چیزی که برای دانش اموز سال اول بسیار خلاقانه است برای مثال می تواند کشف این نکته باشد که شیب بیشتر روی سطح شیبدار سبب می شود اشیا سریعتر بچرخند اما همین نکته برای دانشجوی دانشگاه خلاقانه نخواهد بود.

خلاقیت می تواند برای ارائه راه حل های جدید مسائل در زمینه ها، جوامع و کشورهای مختلف به کار برود. نمونه ای از این مورد وجود مدارس مختلفی است که مشکلی واحد را حل کرده و راه حل ها را به اشتراک می گذارند.

خلاقیت بخشی ذاتی از یادگیری است. هر زمانی که ما چیز جدیدی را امتحان می کنیم، مولفه ای از خلاقیت در آن وجود دارد. سطوح متفاوتی از خلاقیت وجود دارد و خلاقیت با گذر زمان و کسب تجربه توسعه می یابد.

 

خلاقیت باید نتیجه و پیامدی به همراه داشته باشد. در برخی موارد نتیجه ممکن است خروجی ویژه مانند راه حل صحیح برای یک مسئله ریاضی، شعری در قالب یک غزل، یا یک ازمایش علمی برای نشان داده نوع ویژه ای از یک واکنش باشد.

 

 

مدرسه ابتدایی خوب غرب تهران مبتکرنوین  با استقبال از دختران عزیزمان با استفاده از کادری مجرب و مربیانی متعهد و

متخصص سعی در پیش‌برد اهداف آموزشی و همچنین پرورش نسلی شاد و خلاق دارد.

پیش دبستان خوب تهران شهرزیبا از نظر کیفیت کادر آموزش، فضای بانشاط، سیستم مدیریتی و ساختمان و تجهیزات

یکی از بهترین ها در تمام سطح شهر تهران است.

بهترین دبستان دخترانه پونک مساحت بزرگ و دلبازی دارد و حیاط بزرگی هم دارد که در آن بدون محدودیت دانش آموزان

می توانند فعالیت های فیزیکی انجام دهند.از نظر اخلاقی به خوبی روی بچه ها کار می شود  محیطش هم کاملا شاد و

بانشاط است.

دبستان و پیش دبستان دخترانه غیردولتی مبتکرنوین

صفحه اپارات ما :https://www.aparat.com/mobtakernovin
صفحه اینستاگرام ما : http://instagram.com/mobtakerschools