یک سوم از کودکان ۷ تا ۹ ساله از برنامه های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند

از هر ۶ والدین دانش آموزان که از رسانه‌ های اجتماعی استفاده می‌ کنند، ۱ نفر از کنترل‌ های والدین استفاده نمی‌ کنند. و از هر ۵ نفر ۲ نفر می‌ گویند که نظارت بر برنامه‌ ها خیلی وقت‌ گیر است.
ویدیوهای تیک تاک، ارتباط از طریق اسنپ چت و رشد اکانت اینستاگرام خود توسط نوجوانان در عصر دیجیتال مدرن رواج پیدا کرده است.
اما استفاده از پلتفرم‌ های اجتماعی برای بچه‌ های کوچک‌ تر نیز رواج پیدا کرده. والدین در یک نظرسنجی گزارش دادند نیمی از کودکان ۱۰ تا ۱۲ ساله. و یک سوم کودکان ۷ تا ۹ ساله از دستگاه‌ های خود در رسانه های اجتماعی استفاده می‌ کنند.

همراهی با بچه ها در رسانه های اجتماعی

والدین به چالش‌ های متعددی در نظارت بر استفاده فرزندانشان از رسانه‌های اجتماعی اشاره می‌ کنند. از هر پنج نفر یک نفر می‌ گوید که نمی‌ تواند اطلاعات مورد نیاز برای تنظیم کنترل‌ های والدین را پیدا کند. دو نفر از هر پنج نفر دیگر گفتند که نظارت بر رسانه‌ های اجتماعی بسیار زمان‌ بر است، در حالی که کمی بیش از یک سوم معتقد بودند که کنترل‌ های والدین اتلاف وقت است، زیرا کودکان حفره‌ ای در اطراف کنترل‌ های والدین پیدا می‌ کنند.

سارا کلارک، یکی از کارگردانان نظرسنجی Mott Poll گفتاگر والدین به کودکان کوچک‌ تر اجازه می‌ دهند تا در رسانه‌ های اجتماعی شرکت کنند، باید مسئولیت امن کردن محیط آن را تا حد امکان بر عهده بگیرند.
برای تصمیم‌ گیری اینکه کدام برنامه‌ ها برای فرزندشان مناسب و ایمن هستند، بیش از سه نفر از هر پنج نفر به رده‌ بندی سنی برنامه نگاه می‌ کنند یا اینکه برای مدرسه لازم است یا خیر.

نگرانی های والدین

بسیاری از والدین نگرانی‌ های خود را در مورد برنامه‌ های اجتماعی ابراز کردند. به‌ ویژه وقتی صحبت از حریم خصوصی فرزندشان، قرار گرفتن در معرض محتوای نامناسب و آسیب‌ پذیری در برابر شکارچیان بزرگسال می شود.

کلارک به والدین توصیه می‌ کند درباره برنامه‌ هایی که والدین می خواهند به فرزندشان اجازه استفاده از آن‌ ها را بدهند، تحقیق کنند. برنامه‌ هایی که به‌ طور خاص برای نوجوانان طراحی شده‌ اند، سعی می‌ کنند با محدود کردن برخی فعالیت‌ ها (مانند ارسال عکس یا استفاده از چت‌ های خصوصی) و ارائه گزارش‌ هایی به والدین برای نظارت، خطرات آنلاین را محدود کنند.

جوانانی که برای اولین بار از این برنامه‌ ها استفاده می‌ کنند، برای والدینشان بسیار مهم است که مراقب محتوایی باشند که با آن درگیر هستند یا با چه کسی صحبت می‌ کنند. و باید بدانند آیا قصد دارند تعاملات فرزندشان را
تا زمانی که بزرگتر شوند در رسانه های اجتماعی زیر نظر داشته باشند یا خیر.

رسانه های اجتماعی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مقاله رسانه اجتماعی و کودکان در مدرسه مبتکرنوین

صفحه آپارات ماmobtakernovin

صفحه اینستاگرام ماmobtakerschools