آموزش همراه قصه, بازی, نمایش, دبستان مبتکرنوین

 

آموزش همراه قصه, بازی, نمایش, دبستان مبتکرنوین :  بازی نمایش خلاق یک محیط آموزشی برای خردسال، کودک و نوجوان فراهم می‌کند که تمام مسائل آموزش و پرورش کودکان در آن بصورت غیر مستقیم لحاظ شده است.

 

بازی و نمایش

بازی و نمایش یکی از مهم‌ترین ابزار این انتقال است که یک معلم و مربی اگر به این سلاح مسلح نباشد چندان به حاصل کارش نمی‌توان امید داشت. اکثر موضوعات کتاب‌های درسی به‌ویژه دروس ابتدایی قابلیت نمایشی شدن دارند.

حال که کودک عاشق بازی و وانمودسازی است و اکثر موضوعات درسی نیز قابلیت نماشی شدن دارند. چه لزومی بر یک سویه بودن آموزش؟

هنگامی که کودک برای اجرای یک قطعه نمایش آموزشی خود به دنبال درک موضوع می‌رود دیگر معلم بطور مستقیم به او درس نمی‌دهد.

بلکه سئوالی که برای او پیش می‌آید، پاسخ می‌دهد. این هدف آموزش نوین است. در این فضا، کودک زمینه‌ای برای خلاقیت و بروز خود می‌بیند، حرف می‌زند، ابراز وجود می‌کند. شخصیت خود را ظاهر و در عین حال تکوین می‌کند.

انگیزه و استعداد خود را بروز می‌دهد. نظم‌پذیری را در یک گروه می‌آموزد رهبری را تجربه می‌کند و مسلماً نه تنها معلم از این راه به هدف مطلوب که آموزش و تربیت است، می‌رسد بلکه با جذاب کردن محیط آموزشی، با استعدادهای نهفته و شخصیت و منش کودک آشنا شده و در ضمن به بعضی از گره‌های روانی روحی آن‌ها پی برده و از طریق همین (بازی درمانی) در رفع آن خواهد کوشید و سپس با شناخت استعدادها و خصوصیات هر کودک در باروری و شکوفایی آن‌ها نیز سعی خواهد کرد.

مربیان و کادر آموزشی مبتکرنوین با بکار بردن روش خلاق و نوین آموزشی (بازی, قصه, نمایش) تلاش خود را جهت  تسریع در امر آموزش و جذابیت مفاهیم آموزشی و تربیتی می کنند.

 

 

دبستان و پیش دبستان دخترانه غیردولتی مبتکرنوین

صفحه اپارات ما :https://www.aparat.com/mobtakernovin
صفحه اینستاگرام ما : http://instagram.com/mobtakerschools