بهترین دبستان وپیش دبستان دخترانه

وقتی فرزندمان به دنیا می‌آید هزاران آرزوی رنگارنگ برای آینده‌اش در ذهنمان می‌چینیم.

اما کیست که نداند تحصیل در بهترین دبستان یا پیش دبستانی تهران یا هر شهر دیگر پله اول ورود به آن دنیای شیرین و رنگی است. اگر از ماجرای تحصیلات در خانه دانشمندان بزرگ و استثنایی‌ای مثل ادیسون بگذریم، تقریبا موتور موفقیت‌های بیشتر نوابغ از همان سال‌ها ابتدایی تحصیل روشن‌شده است.

همین موضوع باعث می‌شود که پیدا کردن و انتخاب بهترین دبستان و پیش دبستان دخترانه تهران  کاری سخت و البته مهم باشد که حسابی ذهن والدین را به خود مشغول می‌کند.

۱۰ سوال برای انتخاب بهترین دبستان و پیش دبستانی در تهران

چه چیزهایی در مدرسه ابتدایی آموزش داده میشود

پیش دبستانی و دبستان از مقاطع مهم برای کودکان هستند که بنیان بسیاری از مسائل تربیتی و تحصیلی را در کودکان نهادینه می‌کند. مدت دوره پیش دبستانی مانند سایر پایه‌های تحصیلی ۹ ماه است در مدارس مختلف ممکن است کمی تفاوت داشته باشند که بهتر است درباره برنامه‌های مدرسه برای کودکان پیش دبستانی سوال کنید.

اگر برایتان سوال پیش آمده باشد که در پیش دبستانی چه چیزی یاد میدهند باید بدانید بر اساس قوانین پیش دبستانی هر مدرسه می‌تواند بر اساس معیارهای خود و محتوای دروس پیش دبستانی را با کتاب‌های متنوعی که در بازار وجود دارند تعریف کند یا کتاب‌های خاص خود را طراحی و به کودکان آموزش دهد.

محیط مدرسه برای کودک من مناسب است؟

قبل از انتخاب بهترین مدارس ابتدایی تهران خوب است که به نیازهای کودکتان توجه کنید.

به نظرتان فرزندتان در یک محیط شلوغ بیشتر احساس امنیت می‌کند یا یک محیط آرام؟ اهل نظم است یا دوست دارد در زمان انجام کارها کمی آزادی عمل داشته باشد؟

با جمع‌بندی تمام این مورد می‌توانید روند انتخاب بهترین دبستان دخترانه تهران  راکمی سریع‌تر پیش ببرید.

مثلاً اگر کودکتان طرفدار نظم زیاد است و اتفاقا از محیط‌های پر سر و صدا فراری است، قطعاً عاشق یک مدرسه جمع‌وجور می‌شود که برای هر کاری قوانین روشن و شفافی دارند و با چند قانون ساده و کاربردی فضای مدرسه را قانون‌مند و درعین حال شاد نگه می‌دارند.

پیش دبستان و دبستان دخترانه مبتکرنوین

مدرسه فضای مناسب و کافی دارد؟

حتماً شما هم می‌دانید که بخش بزرگی از رشد جسمانی در دوران کودکی اتفاق می‌افتد. از طرف دیگر انرژی بچه‌ها هم تا دلتان بخواهد زیاد است.

بهترین دبستان های تهران به ویژگی مکان های مختلف یک مرکز پیش از دبستان و دبستان توجه ویژه دارند.هنگام انتخاب بهترین دبستان دخترانه به نکاتی مثل نور کافی محیط، سیستم تهویه به‌روز و کارآمد هم توجه کنید چراکه این مسائل جزیی هم ممکن است درروند یادگیری فرزندتان تأثیر بگذارند.

مدرسه کادر علمی خوب و سیستم مدیریتی منسجمی دارد؟

خوب است بدانید که مدیریت هر مدرسه، ستون اصلی آن است.

استفاده از کادر علمی معتبر هم نکته‌ی دیگری است که نباید از آن غافل شوید.

اما تنها بار علمی یک معلم و دبیر است که او را موفق می‌کند؟

معلوم است که نه! معلم‌ها مخصوصا مربی و معلم دبستان و پیش دبستانی نقش پررنگی در علاقه‌مند شدن یا نشدن هریک از ما به علم‌آموزی و تحصیل‌دارند.

بنابراین اخلاق خوش، صبر و تحمل زیاد و البتهِ استفاده از انواع روش‌های روانشناسی در تدریس از ویژگی‌های مهم یک معلم باتجربه است.

خصوصیاتی که معمولاً از چشم مسئولین آموزش پرورش و مدارس ممتاز دور نمی‌ماند و شما خیالتان راحت است که فرزندتان در یک مدرسه خوب، علاوه بر برخورداری از امکانات فیزیکی مناسب با کادری مجرب هم سروکار دارد و تحصیلش را شروع می‌کند.

امکانات آموزشی دبستان و پیش دبستانی چیست؟

تحقیقات ثابت کرده‌اندکه بسیاری از ما از طریق آزمون‌ و خطا و آزمایش می‌توانیم مباحث مختلف را یاد بگیریم. آزمایش‌های ساده‌ای که در کودکی انجام می‌دادیم یادتان هست؟

صبر کردن برای سبز شدن ساقه پیاز یا بازی با کاغذهای رنگی و تلاش برای ساختن یک فرفره ساده! معمولاً بهترین دبستان‌ های تهران و سایر شهرها سعی می‌کنند با ایجاد یک محیط پویا و با کمک امکانات آموزشی به‌روز زمین را برای تجربه و آموزش در کنار هم فراهم کنند.

بنابراین درباره اینکه در پیش دبستانی چه چیزی یاد میدهند حتما تحقیق کنید چون برخی آموزش‌ها و سبک‌های پرورش حتی در بهترین مدارس ابتدایی با هم متفاوت هستند.

کلاس معرق
کلاس معرق

سیستم آموزشی مدرسه ابتدایی چگونه است؟

تشویق و تنبیه دقیقا چیست؟ شادی در مدرسه دقیقا چه معنایی دارد و محدود به جشن‌های ساده است؟ پاسخ این سؤالات معمولاً ارزش‌های فکری ما را شکل می‌دهند.

برای تهیه لیست مدارس ابتدایی خوب تهران بهتر است که قبل از هر چیز پاسخ این سوالات را پیدا کنید.

مثلا مدرسه‌ای که برای تشویق صرفاً به کارت‌ها و جوایز متکی است و نمی‌‌تواند ارزش‌ها را به شکل درونی‌تری به بچه‌ها آموزش بدهد، یا برای گرفتن نتیجه خوب تنها به رقابت بین بچه‌ها دامن می‌زند ممکن است نتواند تجربه خوبی از تحصیل در مقطع ابتدایی برای کودکتان بسازد.

بنابراین خیلی خوب است که قبل از ثبت‌نام در هر مدرسه‌ پرس و جو کنید که در پیش دبستانی چه چیزهایی اموزش داده میشود و با سیستم ارزش‌گذاری مدرسه به‌خوبی آشنا شوید.

مدرسه به نظر والدین اهمیت می‌دهد؟

هر مدرسه ابتدایی سیستم آموزشی خودش را در چهارچوب اصول و قوانین آموزش‌وپرورش دارد. اما این وسط بسیاری از مدارس از والدین برای کمک فکری بیشتر و آموزش بهتر کمک می‌گیرند.

در چنین فضایی والدین هم حس می‌کنند در آموزش ‌و پرورش فرزندانشان نقش مهمی دارد و حتی می‌توان نکات کاربردی را با  کادر مدرسه در میان بگذارند و کارایی سیستم آموزشی فرزندشان را بهبود ببخشند.

دسترسی به این دبستان آسان است؟

اگر قرار باشد هرروز ساعت‌ها در ترافیک بمانید تا فرزندتان را به مدرسه یا پیش دبستانی برسانید، قطعاً از وسط سال عطای آموزش را به لقایش می‌بخشید.

پس وقتی به سراغ انتخاب بهترین دبستان دخترانه تهران یا دبستان پسرانه تهران می‌روید بهتر است از قبل مسیر دسترسی به مدارس را مشخص کنید.

یادتان نرود که گاهی یک مدرسه در منطقه‌ای دیگر واقع‌شده است اما ممکن است روی نقشه و در عمل این مدرسه به منزل شما نزدیک و دسترسی به آن آسان باشد.

پس بهتر است برای انتخاب مدرسه پیش دبستانی و دبستان حتماً از نقشه‌ها و سایت مدارس کمک بگیرید.

دبستان در سیستم آموزشی حرفی برای گفتن دارد؟

برخی از مدارس از همان ابتدا پایه آموزشی محکمی برای دانش‌آموزان می‌سازند.

وقتی به کارنامه افتخارات آن‌ها نگاه کنید با فهرستی پر و پیمان از جوایز و تقدیرنامه‌ها مواجه می‌شوید.

طبیعی است که این مدارس از دستگاهی منسجم و پویا استفاده می‌کنند که ممکن است در سایر مدارس نمونه مشابه آن‌ها را پیدا نکنید.

مدرسه با شرایط روز پیش رفته است؟

این روزها همه ما برای بررسی مدارس مختلف و حتی پیدا کردن ساده‌ترین پاسخ‌‌ها از گوگل استفاده می‌کنیم.

خب به نظرتان مدرسه‌ای که وبلاگ مجزا طراحی کرده است و برای پاسخگویی به والدین بخش پرسش و پاسخی در سایت ایجاد کرده مناسب‌تر است،

یا مدرسه‌ای که برای پیدا کردن کوچک‌ترین اطلاعات از سیستم و کادر آن باید به سراغ مدرسه بروید و ساعت‌های زیادی را در ترافیک بمانید؟

علاوه براین با شیوع ویروس کرونا، لزوم پشتیبانی مدارس ابتدایی از سیستم‌های آنلاین و امکانات سخت‌افزاری کارآمد بیشتر حس می‌شود، پس مهم است که این موارد هم در سیستم آموزشی مدرسه جا داشته باشد و هم برنامه کاملی برای آموزش محتوای دروس پیش دبستانی و دبستان به فرزندان وجود داشته‌‌باشد.

سایر موارد لازم برای انتخاب بهترین پیش دبستانی و بهترین دبستان تهران

یک مدرسه‌ ابتدایی خوب باید فرزند شما را از نظر اجتماعی رشد بدهد، بنابراین خیلی خوب است که گاهی با اردوهای تفریحی مختلف زمینه را برای حضور دانش‌آموز در فضایی غیر از خانه و مدرسه فراهم کند.

یادگیری زبان انگلیسی این روزها دیگر نه یک فعالیت ساده بلکه یک ضرورت است، بنابراین خیلی بهتر است که آموزش این زبان از همان سنین کودکی آغاز شود.

استفاده از گروه مشاوره و پشتیبانی برای رفع مشکلات احتمالی بچه‌ها هم امری مهم است.

معمولا یک گروه مشاوره زبده در محیط آموزشی بهترین دبستان و پیش دبستانی ها وجود دارد که قطعاً به رشد و پرورش فرزند شما کمک خواهد کرد.

وجود فضاها و امکانات رفاهی که مدرسه را تبدیل به خانه دوم می‌کنند مثل کتابخانه مجهز، سالن غذاخوری و ظاهر به‌روز هم از مواردی است که می‌تواند دل‌بستگی بچه‌ها را به مدرسه بیشتر کند.

معرفی بهترین دبستان و پیش ‌دبستان تهران

دبستان و پیش دبستان دخترانه غردولتی مبتکرنوین در محیطی شاد و با استفاده از نظام ارزشی متناسب و سیسماتیک، رشد و پرورش فرزندان شما را به شکل هم‌زمان جلو می‌برد.

همان چیزی که دقیقا هر پدر و مادری رویای آن را در سر می‌پروراند.

با بهره‌گیری از هفت دپارتمان تخصصی شامل موارد زیر، به رشد فکری و جسمی دانش‌آموزان به شکل یکسان توجه می‌کند:

  •  آموزش
  •  زبان انگلیسی
  • کامپیوتر و فناوری‌های مدرن
  •  پژوهش
  •  مشاوره و مهارت‌های زندگی
  •  تغذیه و جسم
  •  ورزش

آموزش فقط یک امر تئوری نیست و دوست دارد آن را در تمام جنبه‌های فردی و شخصیتی دانش‌آموزان جاری کند.

کتابخانه دبستان مبتکرنوین

 

دبستان و پیش دبستان دخترانه غیردولتی مبتکرنوین

صفحه اپارات ما :https://www.aparat.com/mobtakernovin
صفحه اینستاگرام ما : http://instagram.com/mobtakerschools