دبستان خوب منطقه 5

دبستان خوب منطقه 5:  منطقه 5 تهران در شمال و شمال غربی تهران قرار گرفته است و از مناطق مدرن تهران به حساب می‌آید.

این منطقه از محله‌های پونک، باغ فیض، جنت آباد، حصارک، شهرک کوهسار، شهرک نفت، شهرک پرواز، شهرک آپادانا، شهرک اکباتان، کوی بیمه، سازمان برنامه، ارمکوی، شهر زیبا، شهران، شاهین، بلوار فردوس و بلوار آیت‌الله کاشانی تشکیل شده است.

دبستان و پیش دبستان دخترانه مبتکرنوین

دبستان و پیش دبستان مبتکرنوین در شهران شمالی قرار دارد. تحقیقات میدانی نشان می‌دهد که علاوه بر دبستان مبتکرنوین شهران،بیشتر والدین و خانواده‌ها به دلیل امکانات و امتیازهای دبستان مبتکرنوین شهران جذب این مدرسه شده‌اند.

این بهترین دبستان و پیش دبستانی شهران مبتکرنوین به دنبال پرورش افرادی پرسشگر و اجتماعی است. دبستان و پیش دبستانی دخترانه ی غرب تهران در حوزه‌ی ارزیابی، آموزشی، انضباطی و تشویق، از رویکردهای متفاوت استفاده می‌کند.

در این مدرسه غیردولتی دخترانه  از نمره و کارنامه برای ارزیابی دانش‌آموزان استفاده نمی‌شود. گزارش رفتار یادگیری جای نمره و کارنامه‌ی معمولی را گرفته است. به علاوه، دانش‌آموزان هم به خود ارزیابی تشویق می‌شوند. این کار یک نوآوری در بحث ارزیابی دانش‌آموزان است. با این گزارش دیگر بچه‌ها خودشان را با دانش‌آموزان دیگر مقایسه نمی‌کنند و نمره‌ و رتبه‌ای هم دیگر وجود ندارد.

معلم‌ها و مدیریت مدرسه 

معلم‌ها و مدیریت مدرسه در حوزه‌ی آموزشی هم رویکرد منحصربه‌فردی را اتخاذ کرده‌اند. این مدرسه ابتدایی دخترانه خوب منطقه 5 برخلاف مدرسه‌های دیگر که بچه‌ها را با رتبه‌بندی‌های بیهوده، آزمون‌های تستی و مقایسه‌ای، روش‌های تکراری و طوطی‌وار و تکالیف خسته‌کننده خسته می‌کنند، از روش‌های اکتشافی و پرسشگری استفاده می‌کند.

بچه‌ها در دبستان و پیش دبستانی خوب غرب تهران با یکدیگر رقابت ندارند، بلکه با هم مشارکت می‌کنند. همچنین معلم‌ها و مربیان از بازی به عنوان یکی از روش‌های موثر یادگیری استفاده می‌کنند

از ویژگی‌های جالب بهترین دبستان دخترانه شهرزیبا مبتکرنوین رویکرد انضباطی آنها است. دانش‌آموزان در قوانین و مقررات مدرسه، مشارکتی فعال دارند و مانند مدارس قدیم هیچ تحقیر و توهینی صورت نمی‌گیرد. دانش‌آموزان در این بهترین مدرسه جنت آباد یاد می‌گیرند که از طریق گفت‌وگو می‌توانند اختلاف‌های‌شان را حل کنند.

رویکرد تشویق این مدرسه هم در نوع خود نوآورانه است. دبستان خوب مبتکرنوین از جایزه و تقویت‌کننده‌های بیرونی برای تشویق دانش‌آموزان استفاده نمی‌کند و در عوض انگیزه‌های‌ درونی را به عنوان انگیزه‌هایی قدرتمند در دانش‌آموزان بیدار می‌کند.

فعالیت‌های فوق‌برنامه در دبستان مبتکرنوین

دبستان مبتکرنوین در منطقه 5 تهران، به عنوان بهترین دبستان دخترانه ی منطقه 5، فعالیت‌های فوق‌برنامه‌ی متنوعی برای بچه‌ها دارد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به کارگاه‌های زبان، هنرهای خلاق, کامپیوتر، تئاتر، کاردستی، رباتیک و خلاقیت اشاره کرد. هر کدام از این کلاس‌ها با هدف تقویت انواع هوش در کودکان طراحی شده‌اند و اعتماد‌به‌نفس آنها را افزایش می‌دهند.

همچنین معلم‌های  بهترین دبستان غرب تهران مبتکرنوین همواره سعی می‌کنند بچه‌ها را به کار گروهی تشویق کنند.

 

دبستان  دخترانه غرب تهران مبتکرنوین از نظر کیفیت کادر آموزش، فضای بانشاط، سیستم مدیریتی و ساختمان و تجهیزات یکی از بهترین ها در تمام سطح شهر تهران است.

 بهترین پیش دبستان و دبستان  شهران مبتکرنوین مساحت بزرگ و دلبازی دارد و حیاط بزرگی هم دارد که در آن بدون محدودیت دانش آموزان می توانند فعالیت های فیزیکی انجام دهند.از نظر اخلاقی به خوبی روی بچه ها کار می شود  محیطش هم کاملا شاد و بانشاط است.

 

دبستان و پیش دبستان دخترانه غیردولتی مبتکرنوین

صفحه اپارات ما :https://www.aparat.com/mobtakernovin
صفحه اینستاگرام ما : http://instagram.com/mobtakerschools