دوره‌ی آموزش پیش از دبستان فرصتی است تا عشق و علاقه‌ی کودک به یادگیری و دانش عمومی او تقویت گردد. کودک باید با دنیای اطراف خویش آشنا شود و بیاموزد که چگونه با دیگران ارتباط برقرار کند. کودک در طی این دوره، مطابق با برنامه‌های آموزشی از پیش تنظیم شده از لحاظ فیزیکی، احساسی، اخلاقی و اجتماعی برای ورود به دبستان آماده می‌گردد.

فعالیت‌های آموزش در دوره‌ی پیش‌دبستان:

برای پاسخ دادن به اهداف یک دوره‌ی تحصیلی و توجه به نیازها و علایق نوآموزان، از روش‌ها و موارد آموزشی مختلفی استفاده می‌شود. برنامه‌ی درسی پیش‌دبستانی به دلیل ویژگی‌های رشدی این دوره، به روش‌ها و موارد آموزشی متنوع‌تر و دل‌پذیرتر از سایر دوره‌های تحصیلی نیاز دارد تا بتواند به گونه‌ای معقول اهداف برنامه را محقق سازد.
دلایل ضرورت تنوع فعالیت‌های آموزشی در دوره‌ی پیش‌دبستانی شامل:

  • رشد جسمی کودک در این دوره سرعت زیادی دارد. ماهیچه‌های بزرگ آن‌ها از ماهیچه‌های کوچک‌تر رشد یافته‌ترند، مهارت‌های حسی و حرکتی او در حال شکل‌گیری است و هماهنگی چشم و دست‌ها هنوز کامل نشده است و او قادر به انجام دادن بسیاری از کارهای ظریف نیست؛ بنابراین، محدودیت‌های رشد جسمی ضرورت انتخاب فعالیت‌های مختلف آموزشی را ایجاب می‌کند.
  • قدرت تجسم و تخیل کودک از سه سالگی رفته رفته افزایش می‌یابد و فعالیت‌هایی که کودک انجام می‌دهد، هدف‌دار و در عین حال پر جنب‌وجوش می‌شوند. در این دوره، بدن کودک بسیار منعطف و برای بازی و فعالیت آماده است؛ بنابراین، انتخاب روش‌ها و فعالیت‌های مختلف آموزشی عامل بسیار مهمی است که بر رشد جسمانی، عاطفی، اخلاقی، عقلانی و … کودک اثر می‌گذارد.
  • رشد ذهنی کودک در این دوره اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ زیرا در این زمان خلاقیت او به اوج می‌رسد. بنابراین استفاده از روش‌ها و فعالیت‌های مختلف آموزشی باعث پرورش خلاقیت و فعالیت‌های ذهنی کودک می‌شود. او از ابتکار لذت می‌برد و انرژی فراوانی دارد که به او اجازه می‌دهد شکست را فوراً فراموش کند و با تجربه‌ی جدیدتر و انرژی بیش‌تری به فعالیت بپردازد.
  • شکل‌گیری ابعاد ذهنی از اهداف مهم این دوره است. یادگیری مفاهیم به عنوان عناصر اصلی، اصول و قوانینی که اطلاعات علمی را معنا می‌بخشند، در توسعه‌ی ابعاد ذهنی نقشی اساسی دارد. آموزش مفاهیم به صورت مرحله‌ای و از طریق بازی، شعر، قصه و … در خدمت شکل‌گیری ابعاد ذهنی است.
  • هر فعالیت آموزشی از نظر قلمرو و دامنه‌ی موضوعی، در برگیرنده‌ی اهداف و محتوای مشخصی برای کودکان است؛ بنابراین، تنوع این فعالیت‌ها عامل همه جانبه‌گری در اهداف متنوع آموزشی را مورد تاکید قرار می‌دهد.

واحدهای یادگیری نوآموزان پیش‌دبستانی:

  • صدا آموزی
  • کلام آموزی
  • آمادگی برای نوشتن
  • هوش، حافظه و مفاهیم ریاضی
  • مفاهیم علوم (هستی، طبیعت و جهان پیرامون)
  • مفاهیم تربیتی و شایستگی‌های فردی 
  • مهارت‌های رشد عضلات
  • مهارت‌های جمعی و حرکتی
  • مهارت‌های فردی و اجتماعی
  • هنر

شرایط سنی ثبت‌نام نوآموزان پیش‌دبستانی سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰: (سن ورود به پیش دبستانی)

کودکان متولد نیمه دوم سال ۱۳۹۴ و نیمه اول سال ۱۳۹۵ می‌توانند در مقطع پیش ۲ ثبت نام نمایند.

 

مدارک لازم جهت ثبت‌نام پایه پیش‌دبستانی:

• اصل و کپی شناسنامه نوآموز
• اصل و کپی شناسنامه والدین دانش آموز
• اصل و کپی کارت ملی والدین دانش آموز
• سه قطعه عکس ۳×۴
• کارت واکسیناسیون

 

پیش‌دبستان و دبستان دخترانه مبتکرنوین

در تلاش است با فراهم کردن محیطی شاد و خلاق در جهت رشد همه جانبه تربیتی، ذهنی ،جسمانی، اجتماعی، عاطفی، کلامی، بهداشتی و هنری نوآموزان و دانش آموزان عزیز گام موثری بردارد.

مجهز به:

کلاس‌های بزرگ، نورگیر و مطابق با استانداردهای روز،

کارگاه معرق و سفال، اتاق بازی، آزمایشگاه، کارگاه ریاضی، سالن همایش

تحت نظارت دکتر محسن برزگر خلیلی

مدرس و مشاور خلاقیت و نوآوری

با مدیریت تینا علیزاده رنجبر

و با حضور کادر آموزشی مجرب و با سابقه

 

شماره تماس: ۴۴۳۵۹۱۹۸

ما را در اینستاگرام دنبال کنید: mobtakerschools